Powered By Blogger

Totalt antall sidevisninger

tirsdag 7. januar 2014

Godt nytt år!

I det siste har jeg vært en forferdelig dårlig blogger, det er jo så mye annet å bruke tiden sin til. Likevel er det hyggelig å skrive litt innimellom.

Nå i julen har jeg roet ned en smule. Jeg har vært på besøk hos pappa, der jeg har fått god forpleining. Mye god mat, og mye SUNN mat. Pappa har blitt kjempeflink til å lage sunne middager med massevis av grønnsaker. Noen ganger lurer jeg på hvorfor det er så lett å ty til sjokolade og tullemat når sunn mat ofte smaker vel så godt.

Ellers har jeg strikket ni par sokker. De fleste er allerede gitt bort. Noe skal man jo gjøre når man roer seg ned. Strikketøy kombinert med lydbok er en fantastisk måte å tilbringe noen timer. Jeg har hørt på "Den lange, hvite skyens land" av Sarah Lark. Anbefales. En tjukk bok som inneholder det meste av kjærlighet, hat, intriger, nybygging... Skikkelig familiesaga.

Når det gjelder strikking, tror jeg at jeg har funnet meg et nytt favorittgarn til sokker. Jeg har brukt "Sterk" fra "Du store alpakka" noen ganger, og det er fint, men jeg er faktisk enda litt mer glad i "Alpakka Strømpegarn" fra Sandnes. Det er litt tykkere, noe jeg synes er greit når jeg skal strikke, og enda mykere. Nå gjenstår det bare å se om det er sterkt nok! Regner med at noen gir meg tilbakemeldinger etterhvert.

Det neste nå er kanskje å strikke seg en genser? Jeg liker helst at prosjektene er kjappe, så jeg er usikker på om det er noe for meg. Til gjengjeld så strikker jeg tidvis såpass mye at det tar kanskje ikke allverdens tid uansett.

Håper dere får en strålende dag. Nå kjeder jeg meg såpass at jeg tror like godt jeg drar tidlig på jobb.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar