Powered By Blogger

Totalt antall sidevisninger

torsdag 4. oktober 2012

ROOOOSA!

Jaja, så er det oktober, med fokus på brystkreft. Alt er rosa for tiden, og jeg har strikket en sokk i anledning måneden. Skal se den får en matchende kamerat også. Egentlig trenger jeg en venn som bare har et bein, for sokk nummer to er aldri like moro å strikke. Kanskje derfor jeg nå prøver meg på å strikke flere varianter av gangen, og heller strikker nr to litt senere?

Den rosa sokken er strikket i tre-tråders strikkegarn fra Rauma. Veldig godt å strikke med. Stødig og fast, lettstrikket og har et fantastisk fargeutvalg. Ulempen er at det er håndvaskgarn og ikke forsterket med nylon, så jeg er veldig spent på hvordan det holder seg. På de kaldeste dagene er uansett ren ull det behageligste, da syntetblandingene kan føles litt kalde. Jeg er også overrasket over at det bare gikk med et nøste til en sokk i størrelse 38, Alltid greit å slippe å ta to meter av et nytt nøste!


Den mer kamuflasjeinspirerte sokken er strikket i Superba Safari. Et forholdsvis rimelig garn til å være flerfarget, lett å strikke med, og gir sterke sokker. Synd det er vrient å få tak i, for det er utrolig artig med fargevariasjonene.

Jeg har noen flere nøster liggende med Superba Safari, i forskjellige farger, så dere får se mer av disse sokkene etterhvert.

2 kommentarer:

  1. hva med å strikke en sjokkfarget lime til den rosa? så kan den rosa være den som gjør vi kan sette søkelyset og bli påminnet kreften, og den sprudlende grønne være den som symboliserer yrende,og håp om liv?

    SvarSlett
  2. Da får jeg ta meg en tur til byen i morgen og skaffe lime-farget garn ;) Likte forslaget. Moro kombinasjon, en smule heftig :)

    SvarSlett