Powered By Blogger

Totalt antall sidevisninger

tirsdag 5. april 2011

kostymemaker...

jada, det er moro å sy kostymer. Mest fordi det ikke er så inn i granskauen pirkete, og dernest fordi det faktisk kan gå ganske kjapt. I ettermiddag har jeg sydd en kappe i form av en halvsirkel, og festa på ei spiss hette. Det hele holdes sammen av ei nål eller lignende. Materialet er litt kraftig, naturfarget lin, og nå har jeg sitti og trashet stoffet for å få det til å se litt eldre ut. Til slutt en runde i vaskemaskina, så ikke linen har for mye, vakker glans. Håper snuppeline blir fornøyd, og at det kan brukes!

Til kostymer er det greit å være litt på leiting etter materialer. Metervarer er dessverre veldig dyrt, særlig når man skal ha tak i ting raskt. Så da ble alternativet å klippe opp ferdigsydde gardiner fra KID. Heldigvis var de på tilbud :)

Bilde får jeg nok ikke tatt av denne kreasjonen, vakker er den ikke, og skal heller ikke være det. Den skal se ut som noe en tigger kunne bære. Får se om jeg har noen brune og triste stoffrester jeg kan lappe på litt her og der, som ekstra dekorasjon. Eventyrenes tiggere kan jo ikke se FOR hele ut :)

Så, nå er det tilbake til strikkepinnene. Teppe nummer to er nesten ferdig. Vi får se hvor langt vi kommer i løpet av kvelden på det også. Kanskje jeg har to klare til i morgen :)

Ha en strålende aften :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar