Powered By Blogger

Totalt antall sidevisninger

lørdag 4. februar 2012

Kalde dager - varme farger!

Energiske farger!
Jeg har aldri helt forstått at vi på død og liv skal bruke svart, grått og brunt nå i mørketida. Det er mulig jeg har nevnt det her før, men dette er jo virkelig den tiden på året da jeg trenger påfyll av energi, og svart gir meg ikke det. Så, med tanke på de siste dagers lave temperaturer, er jeg glad for å ha blitt ferdig med et par sokker i virkelig varme farger. Røde-orange og rosa toner. Ispedd litt hvitt og lilla.

Garnet er egentlig veldig tynt (210 meter pr 50 gram), og tålmodigheten min strakk rett og slett ikke helt til. Jeg valgte å doble garnet, da fikk jeg noen nye effekter, men synes resultatet ble bra. Strikket sokkene på pinne 3.5, og det gikk rimelig kjapt.

Husker ikke hva garnet het, kjøpte det for lenge siden, og har mistet bandreolen. Jaja, det spiller vel ikke så stor rolle. Kvaliteten er ca 80% ull og resten nylon.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar