Powered By Blogger

Totalt antall sidevisninger

mandag 6. februar 2012

Vårsjuk!

Detalj fra hælen, med flette.
Ja, jeg vet vi vanligvis sier værsjuk, men det passer liksom ikke på sinnstemningen min. Jeg lengter etter våren, selv om jeg synes vi har hatt en fin dag i dag også. Jeg lengter til fargene, sola, blomstene, grønne bjerker og bøkeskogen som springer ut. Hvitveis og blåveis. Etterhvert utover sommeren noen nyperoser. Løsningen for meg blir som vanlig å velge fargerikt garn.

Kvaliteten jeg har brukt i dette garnet er den samme som forrige innlegg i rødt og oransje. Husker fremdeles ikke hva det heter, men det blir solgt i 100 grams nøster, og et nøste holder til et par sokker når jeg strikker på pinne 3.5 med dobbel tråd. Det er alt for tynt for tålmodigheten min, dette garnet her.

En liten detalj har jeg lagt inn over hælen. En enkel flette bak. Mest fordi det er moro å variere litt, men det blir for rotete med for mye surr med slikt farget garn, så da får jeg roe meg ned en smule. Denne sokken er en smal størrelse 39, sånn ca. Strikkesokker er jo veldig elastiske, så den passer vel stort sett fra 38 - 40, muligens opp til 41...

Jeg får strikke en lik sokk til, og så skal jeg bruke opp et siste nøste med bortgjemt garn. Omtrent samme tykkelse som dette. Når jeg er ferdig med de tynne garna, skal jeg kose meg masse med tjukt garn, flettemønster og dilldall :)



Deilige vårfarger!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar