Powered By Blogger

Totalt antall sidevisninger

søndag 12. februar 2012

Tynt garn

Frustrerende tynt garn...
Det hender jeg faller for fristelsen til å kjøpe lekkert, tynt garn, uten særlig tanke på at jeg faktisk er rimelig utålmodig til tider. Denne sokken er resultat av et slikt kjøp. Strikke sokker på pinne 2.5 mm tar utrolig lang tid. MYE seinere enn om pinnen bare er en halv mm større. Det er snart på tide at jeg lærer dette, synes jeg.

Men joda, fargene er fine, garnet er pent, og sokkene får plass i de minste skoa mine. Så får det heller være at det tar fryktelig lang tid. Begynner ikke rett på sokk nummer to nå. Må ha et prosjekt som er litt kjappere i mellomtida. Til gjengjeld har jeg en del slike tynne nøster som venter på meg. Blant annet "Delight" fra Drops/Garnstudio. Lekre farger, deilig å jobbe med, men akk så seint... Strikker jeg dem på tjukke nok pinner blir det vel noe i nærheten av nettingstrømper.

Garnet jeg har brukt her, husker jeg ikke navnet på. Til gjengjeld husker jeg heller ikke hva som var tykkelsen, bare at pinne 2.5 passet meg godt. Jeg liker at tynne sokker har et tett maskemønster.

2 kommentarer:

  1. De ble skikkelig fine, da - og når de er ferdige, er det jo deilig å ha dem på - sikkert :)

    Men - har ellers full forståelse, og har vel selv lært meg at det tar for lang tid å strikke sokker på p 2,5 - det må i så fall bli babysokker ,)

    SvarSlett
    Svar
    1. jupp, babysokker eller pinne 3 - 3.5.... har faktisk en del garn igjen til størrelse 2.5, kjekt å ha når man skal reise, da har man masse underholdning i et eneste nøste ;)

      Slett