Powered By Blogger

Totalt antall sidevisninger

fredag 3. februar 2012

strikketeknikk...

For det første. WOW, over 5000 besøk på sida mi. Det er moro å se! Håper noen finner litt hygge i å se hva jeg driver med!

Og så, strikketeknikk. Egentlig burde vel overskriften het strikkefasthet. 

Til nå har jeg strikket relativt fast når jeg har strikket sokker. Rett og slett fordi sokkene gjerne holder seg litt penere. Likevel ser jeg nå at jeg har hatt sokkene mine i et år, og de er like fine, så det hadde kanskje ikke gjort noe å gå over på LITT større pinner. For all del jeg er for at ting skal være holdbart, og dette gjør jeg ikke for å slite ut sokkene fortest mulig, men mange finner det litt mer behagelig med løsere strikkede sokker, og så må jeg jo melde at det går adskillig kjappere. 

Så framover nå skal jeg eksperimentere med litt tjukkere pinner. Starter med 3.5 mm istedenfor 3 mm. Tempoet blir faktisk mye høyere allerede da, og fremdeles tror jeg det blir hold i sokkene. Et alternativ etterhvert kan jo være å strikke vrangborden øverst på litt mindre pinner enn selve foten, for å få det litt fastere. Vel, jeg vet ikke hvordan det blir enda, Sokkene skal fremdeles være pent strikket, og de skal fremdeles være gode å ha på seg. Så får jeg se hva jeg kommer fram til at blir best. 

Kryss fingrene for eksperimentet. Bilder kommer så snart jeg er ferdig med et nytt par. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar