Powered By Blogger

Totalt antall sidevisninger

søndag 8. mai 2011

Hagearbeid? JEG?

Ja, det er utrolig hva man plutselig skal oppdage om seg selv. I dag har jeg vært ute i hagen, ryddet litt på uteplassen min, og oppdaget at jeg faktisk LIKER det. Skremmende? joda, kanskje, i det minste er det veldig overraskende. Det blir ikke så veldig mye tid til blogging for tiden. Har noen prosjekter på gang, strikker sjal, rydder hage, vasker leilighet, går tur. Joda, energien begynner å komme tilbake, smilet dukker opp stadig oftere. Og jeg kjenner på at det kan være godt å bare VÆRE :)...

Så, for noen år siden, når jeg kjøpte leilighet i dette borettslaget, håpet jeg egentlig at jeg skulle få leilighet i andre etasje, for der var det ikke hage. Bare en liten veranda... Nå tar jeg meg i å titte ut og lure på om jeg skal øke litt i plantereportoaret mitt, og ikke bare ha løk som kan overvintre. Det triste her er selvfølgelig at vi har en del snegler som liker å forsyne seg av blomster og slikt, men det må da kunne gå an å finne på noe som blir pent, og som sneglene ikke liker. Det eneste jeg har funnet ut så langt, er vel lavendel, men jeg er sikker på at det finnes mer.

Stauder er flott. Jeg liker planter som man kan sette ned en gang, og ha glede av i mange år framover. Særlig slike som sprer seg litt... Så nå skal jeg prøve å så tusenfryd. Håper jeg får dem til. Og jeg skal så noen markjordbær, men disse må jeg nok ha i krukker, ellers blir de vel mat til de små beistene uten bein her i hagen. Scillaene jeg satte i fjor har vært flotte i år, og jeg gleder meg til å se hvor mange det er av dem etterhvert. Peoner er vakkert, det samme er løytnantshjerter. Jeg er ikke sikker på om sneglene liker dem, bare.

Noen gode råd til snegleresistente planter, så sleng gjerne inn en kommentar. Og bilder? det kommer vel når jeg har funnet fram batteriladerene til kameraene mine igjen ;)

Ha en strålende søndag kveld. Det kan hende det dukker opp mer nytt etterhvert, men nå i sommerhalvåret ser jeg at det blir sjeldnere enn ellers.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar