Powered By Blogger

Totalt antall sidevisninger

mandag 23. mai 2011

mer hagearbeide!

har akkurat vært og kjøpt litt mer utstyr til hagen. Slikt materiell som begynte å bli ødelagt etter mange års bruk, som ei lita hagesprøyte, kobling til hageslangen og i tillegg kjøpte jeg et par diodelys som kan være hyggelige å ha ute på kvelden. Solcelletypen... litt usikker på hvordan det funker, men håper det blir bra!

Senere skal jeg gå tur og kjøpe noen flere stemødre... eller stemorsblomster, heter det kanskje. Jeg elsker de blomstene, de blomstrer lenge, de har flotte farger, og de er enkle og rimelige å ha med å gjøre! Så nå skal jeg få sørgerender under neglene igjen. Bilder kommer etterhvert. Jeg planter mest i krukker, fordi det er LITT enklere i forhold til sneglene. Intet er 100 %, men så lenge det hjelper noe, så er det bedre enn ingenting. De snakker om at eggeskall og knuste kakaoskal skal fungere. Her sitter sneglene bare og ler seg dønn fordervet av slike påfunn. Jeg er sikker på at de peker nese også!

Jaja. Sneglene har kommet for å bli. Dessverre. Men jeg får prøve å bekjempe dem som best det lar seg gjøre, og ellers forsøke å kose meg i hageflekken min. Blir ikke så mye strikketid nå om dagen. Deilig å være ute!

Ha en fin-fin dag. Nå skal jeg ut og nyte frisk bris og solskinn :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar