Powered By Blogger

Totalt antall sidevisninger

lørdag 28. januar 2012

Enda en sokk til pappa... eller to :)

Vrangborden her er 3r, 1 vr, 1 r, 1 vr.
Rask å strikke, blir ikke veldig fast. 
Joda, strikket sokk av garnet "Superba Safari". Til å være et flerfarget garn, var det ganske rimelig, men jeg tror de har regnet feil på garnlengden. Tror faktisk garnlengde på 150g nøste er omtrent 375 meter, og ikke 420, som det står på bandreolen. Grunnen til at jeg tror dette, er at jeg har nøyaktig samme strikkefasthet på dette garnet som på "Hot Sock Power" og på PT5S... og jeg bruker nøyaktig like mye garn per sokk. Normalt sett skulle jeg sitte igjen med litt garn etter tre sokker på det nøstet om det var 420 meter, og det gjør jeg ikke. Så, regn litt mer enn garnlengden skulle tilsi. Til herresokk brukte jeg et nøste til ca to og en halv sokk. Ellers er jeg fornøyd. Fine farger, godt å strikke med, rimelig garn. Ser også ut til å holde seg godt. Med andre ord, alt jeg leiter etter når jeg velger garntype.

Nille har forresten tilbud på garn denne uka. Mulig også til neste uke. Tre nøster til prisen av to. Jeg hamstret selvfølgelig litt av "Østlandsgarn", som jeg bruker veldig mye. Og et av nøstene er allerede i bruk, til et mørkeblått par med sokker.

2 kommentarer:

  1. Hmmm... takk for tipset :) Eller.. jeg har jo forresten mitt lille private innkjøpsstopp... skal IKKE innom Nille... :)

    SvarSlett
  2. hehehe... innkjøpsstopp er noe vi er vant til fra skolen, tror jeg. Selv koser jeg meg veldig med det garnet. Har alltid likt det. Fantastisk kvalitet til den prisen, faktisk. Holder seg godt, også :)

    SvarSlett