Powered By Blogger

Totalt antall sidevisninger

søndag 31. mars 2013

Tilbake til strikkepinnene...

ca størrelse 39, litt i største laget for meg ;)
Dette er av en eller annen grunn en av de flittigst benyttede statusoppdateringene jeg har på FB. Joda, sikkert lite spennende for andre å lese, men like fullt et faktum. Hva jeg bruker strikkepinnene til? Som oftest strikker jeg sokker, men det hender jeg prøver noe annet også. Jeg har i det siste strikket et volangskjerf, sokker, skjerf og votter. Ellers har jeg løshals og sjal også på samvittigheten. Generelt er jeg ikke så fryktelig tålmodig, så jeg foretrekker småplagg. Sokker er genialt, man kan nesten ikke få nok av dem, de er raske å strikke, og man trenger ikke all verdens materialer.

I påsken så langt har jeg rukket to par sokker, ikke så dårlig, når man tenker på at jeg begynte på onsdags kveld. Det første paret er allerede avlevert til rette vedkommende. Par nummer to tenkte jeg faktisk å beholde selv, dersom jeg ikke finner en verdig kandidat som kunne ha bruk for dem innen jeg rekker å ta dem i bruk.

Jeg har strikket mange sokker med denne fletteborden. Kanskje fordi den er rask å strikke, og samtidig så kjenner man at det går framover, når man har slike visuelle holdepunkter i håndarbeidet. Jeg tenkte jeg skulle sette meg ned og sjekke litt oppskrifter nå etterpå, og se om jeg finner en annen rask og dekorativ bord til neste par. For det MÅ være forholdsvis raskt. Jeg har ikke tenkt å bruke et år på et par sokker.

Ha en strålende kveld. Hilsen ei som har LITT for mye garn liggende, og som har som mål å redusere lageret en smule!

Detalj fra bord. 

1 kommentar:

  1. Og disse sokkene skal i framtiden varme føttene til svigerinna mi :)... Joda, sokker får generelt bein å gå på :)

    SvarSlett