Powered By Blogger

Totalt antall sidevisninger

søndag 30. oktober 2011

Klar for vinteren!


tja, nå har jeg en del ullsokker klare, og i helga har jeg gjort lue, hals og votter klare også. Jobbet med garnet NEPAL fra Garnstudio. Veldig raskt og godt å arbeide med. Tjukt og lettstrikket. Anbefales på det varmeste. Fram mot slutten av året er også prisen upåklagelig, kr 17 pr nøste. Til lua gikk det med tre nøster (heklig krever litt mer garn enn strikking), til halsen gikk det tre nøster, og to nøster til vottene. Så, til sammen kom settet på kr 136. Synes det er helt greit for tjukke, gode produkter.

2 kommentarer:

  1. Oj, så flott :) Sånt garn vil jeg strikke "hogstsokker" i :) Er forresten kasjmir mer eller mindre slitesterkt enn ull? Lurer på om det er sterkere?

    SvarSlett
  2. det er ikke kasjmir i disse tingene, men litt alpakka. Det har noen andre egenskaper enn vanlig ull. Nupper mindre, men mister fasongen raskere. Slitestyrken har jeg aldri sjekket i sokker eller lignende, så det vet jeg faktisk ikke.

    SvarSlett