Powered By Blogger

Totalt antall sidevisninger

onsdag 5. oktober 2011

Tja, hva i hule heite skal jeg bruke DETTE til?

En del av det å leke kreativ er at man av og til gjør noen blundere. Her skulle jeg prøve ut forskjellige materialer å lage sitteunderlag av, Moro å prøve, men DETTE ble upraktisk. Dette sitteunderlaget selges til høystbydende som elsker å bli våt og kald i rumpa, og som blåser i om ting blir fort ødelagt... Kort fortalt: Jeg har brukt iglo soft, et garn jeg bruker mye, og som gir flotte sitteunderlag, men så ville jeg se hvordan "Funny" fra Sandnes garn fungerte sammen med dette. Det gikk fint å strikke garntypene sammen, men funny tovet over hodet ikke. Noe en del typer pelsgarn gjør. Derfor ble det store, åpne huller der hvor jeg bare brukte dette garnet.

Et fullstendig ubrukelig sitteunderlag. Men moro å lage :)
Dette er en flott oppdagelse for meg, Først og fremst fordi det er moro å se muligheter og begrensninger i materialene, men også fordi jeg nå vet at funny faktisk flott kan vaskes i maskin, og holder seg like bra. Kjekt å vite om du vil bruke det til skjerf og luer. Jeg kommer nok til å bruke det i sitteunderlag også etterhvert, men da med en tynnere garntype enn iglo soft. Tror det kan bli flott sammen med østlandsgarn.

Jeg har også prøvd å strikke inn gulltråd i dette sitteunderlaget, men den forsvant fullstendig. Nok en gang tror jeg rett og slett iglo soft er for tykt, for det kan gi en fantastisk effekt med å tove inn glitrende garn. Jeg hadde det uansett morsomt når jeg strikket, og resultatet er jo om ikke annet litt underlig, så jeg deler gjerne bildet også.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar