Powered By Blogger

Totalt antall sidevisninger

fredag 18. februar 2011

Hva nå?

Neste dille på strikkefronten antas å bli påskeegg. Jeg må bare få sagt med en gang at jeg digger juletrekulene til Arne og Carlos, så jeg kommer nok til å kjøpe flere av bøkene. Ikke bare får man gode oppskrifter i bøkene, jeg blir også utfordret til å tenke litt annerledes. Likevel, framover blir det nok mest sokker på meg. Kanskje jeg skal ta et mønster eller to fra oppskriftene og putte inn i sokkene. Morsomme er de uansett.

Ellers leker jeg med tanken på å inkludere perler i strikkingen. Jeg vet det er gjort tidligere, men JEG har ikke gjort det. Egner seg kanskje ikke så godt til sokker, jeg tenker med gru på å putte krystaller i skoene og senere forsøke å gå, men skjerf, luer og vanter bør kunne dekoreres på denne måten. Gensere blir for store prosjekter til at de egner seg for denne dama her. Tålmodigheten min er ikke uendelig...

Må nok uansett variere litt hva jeg strikker. Kjenner at det blir tungt for hendene å strikke såpass hardt som jeg gjør når jeg strikker sokker, men det er så greit at de er litt solide også. Tror jeg må ta meg en tur innom en hobbysjappe i morgen for å få litt inspirasjon. Alltid noen nye ideer som dukker opp når man ser garn i farger og kvaliteter som man ikke har turt drømme om engang. De fargerike sokkene blir nok ferdige i løpet av formiddagen i morgen, så det bør kunne dukke opp et bilde eller to i løpet av kvelden. Kanskje jeg skulle hekle litt en stund. Det er litt mindre tungt for hender og skuldre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar