Powered By Blogger

Totalt antall sidevisninger

mandag 28. februar 2011

Noen dager siden sist...

Tja, jeg holder stadig på med strikkepinner. Jeg holder på med sokkepar nr 9 siden jeg begynte å strikke dem i begynnelsen av februar. Fortsetter jeg slik, blir det mange sokker i år. Dette paret er bestilt, og garnet jeg har brukt er godt, gammeldags og klassisk 3-tråders tresko fra http://www.sandnesgarn.no/Hjem.aspx . Greit nok å strikke med, litt hardt, så du må bruke litt muskler. Jeg klarer ikke å strikke det hardt nok til å få 24 masker pr 10 cm som det står i oppskrift og på bandreolen. Det er rett og slett for tykt og hardt til at jeg klarer det. Derfor ble det litt løsere, ca 22,5 masker. Dette er et raggegarn, det blir mye stivere enn den myke ulla jeg vanligvis bruker, men det bør også være ganske så solid.

Vurderer også å bestille raggegarn fra http://hifa.no/ , de hadde så fantastisk mange flotte farger i sokkegarn. Det er vel generelt et  utrolig fargeutvalg på sidene deres, så jeg blir ganske sjuk når jeg ser der.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar