Powered By Blogger

Totalt antall sidevisninger

tirsdag 8. februar 2011

Sokker


Tja, det er jo alltids kjekt å kunne bruke hobbyen til noe som faktisk er praktisk i ettertid. For rundt førti kroner har jeg strikket et par ullsokker. Dette er mitt første, og foreløpig eneste par. Strikket i ren ull, så de er nok ikke spesielt slitesterke når de kommer i støvler, men du verden så deilige når man sitter i sofaen og bare vil ha noe lunt på tærne.

Til disse sokkene gikk det med tre nøster østlandsgarn (Nille). Dersom du skal strikke sokker som skal brukes i støvler, vil jeg anbefale et tynnere garn, som også er forsterket med nylon. Strikk på tynne pinner, så nupper ikke ulla så veldig mye. Oppskrifter på sokker finnes det masse av på garnstudios sider.

Grunnen til at det ble blått hælparti var todelt. Først og fremst gjorde det at tellingen ble enklere når jeg skulle strikke sokker for første gang, men i tillegg hadde jeg litt i minste laget av grått garn. Så da ble løsningen enkel. Ser kanskje snodig ut, men hvem bryr seg? Skal da ikke gå på den røde løper med dem der. I den grad jeg har for vane å gå på røde løpere i det hele tatt.

2 kommentarer: