Powered By Blogger

Totalt antall sidevisninger

lørdag 5. mars 2011

Jeg har fått en utfordring av Lise og Heidi !

Og den skal jeg jammen ta.

Den er som følger: jeg skal lage en sokk, som får en utforming som skal være MIN. Den skal være en sklisikker innesokk, gjerne i sprelske farger som man blir glad av. Høy vrangborddel som eventuelt kan brettes, er ønsket.

I tillegg har jeg noen punkter selv:
1) den må selvfølgelig bære behagelig å ha på seg.
2) den må være relativt grei å strikke. Ingen kjøper sokker som har 100 arbeidstimer... og koster det hvite i øyet
3) Jeg vil gjerne kombinere minst to, kanskje flere, av håndarbeidsteknikkene jeg allerede behersker
4) materialprisen skal være overkommelig...
5) til innesokk bruker jeg ren ull... og skal gjøre dem sklisikre. Dersom jeg skal ha tilsvarende utforming av sokk til bruk i støvel, må jeg ha en ullblanding. Disse kan ikke ha sklisikker såle, for da blir det vanskelig å få på seg fottøy.

Nå må jeg virkelig tenke. Ikke sikkert jeg klarer å kombinere alle punktene på en gang, men det kan jo være spennende å prøve. Enten er jeg forvirret nå, eller så har jeg fått lus, for jeg klør meg i hodet...

Nå damer, var det noen punkter jeg glemte?

2 kommentarer:

  1. Ikke glem de der som du strikker tre nummer for svære på digre pinner og tover i vaskemaskina...

    SvarSlett
  2. hehe, det skal jeg ikke, men da går det ikke an å strikke inn elastikk ;)... Jeg tror jeg må innse at jeg kanskje må lage et par-tre forskjellige varianter, til forskjellig bruk, men som samtidig må skrike at de kommer fra samme idè.

    Dersom du vil ha tova sokker, anbefaler jeg alpakka. den blir fantastisk myk og deilig når den er tovet ;)

    SvarSlett