Powered By Blogger

Totalt antall sidevisninger

lørdag 26. mars 2011

Til ei lita prinsesse :)

Babyteppe i garnkvaliteten "FIN"
Her holder jeg på med et teppe til ei lita prinsesse. Garnet er "FIN" fra Du Store Alpakka. Et alldeles nydelig garn, utrolig mykt og smidig. lunt og deilig. Prisen er også deretter. Kanskje ikke så rart at det koster litt, når det er håndfarget og består av 50 % baby alpakka og 50 % silke. Uansett, til små prinsesser så er det beste godt nok :)

Av alle ting valgte jeg å strikke rundt. begynte med åtte masker på settpinne, og la ut 8 nye masker hver annen runde. Arbeidet er ikke stort nok til baby enda, men er i ferd med å vokse seg ferdig. felte av etter å ha strikket ca 72 cm i diameter, og deretter hekles staver. Dette for å få en litt mer robust kant, som ikke vrir seg. Dessverre synes ikke det på bildet enda, for heklekanten er for smal til å motstå vridningen fra strikkinga.

Jeg synes disse fargene er utrolige, særlig den flerfargede garntypen. Et flott spill. Nå gleder jeg meg til å få hele prosjektet ferdig. Og til å gi det til rette vedkommende. Og, bare så det er sagt, her blir mønsteret til mens jeg strikker. Så ikke spør meg om hvor jeg har det fra. Det er nok hentet fra innsiden av mitt heller blonde hode :)


Sove godt alle sammen. Det er på tide å krype under dyna!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar