Powered By Blogger

Totalt antall sidevisninger

onsdag 2. mars 2011

Raggsokker...

Så ble endelig raggsokkene ferdige. Fy fillern så hardt det er å strikke av det garnet, og hvordan man skal klare å strikke 24 masker per 10 cm, er for meg en gåte. Vanligvis strikker jeg ganske så nær den oppgitte fastheten, men her måtte jeg gi tapt. Jeg forsøkte meg på pinne nr 3, som det sto på garnet, og da hadde jeg sikkert fått det passe hardt, men det ble så tungt å strikke at fingrene mine skrek i protest. Løsningen ble å gå opp til 3.5mm pinner, og masketallet ble 22,5 på 10 cm. De er fremdeles ganske så faste. Får håpe at resultatet er bra nok, og at sokkene passer til rette vedkommende.

Nå får jeg gå i gang med et par bestilte lilla sokker. Små damer vet gjerne hva de vil ha, og nå kan jeg glede meg til å jobbe med mykere garn. Tror ikke det blir mye treskogarn heretter. Sikkert sterkt og flott garn, men ikke egnet for hendene mine.

Og, til slutt, kveldens sitat... Jada, jeg har fått dilla på Oscar Wilde ;)

"The only thing to do with good advice is pass it on. It is never any use to oneself."
                                                 Oscar Wilde
Ha en riktig god kveld. Husk å gjøre noe trivelig...
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar