Powered By Blogger

Totalt antall sidevisninger

onsdag 30. mars 2011

strikke sjal

joda, jeg vet at jeg har mange sjal, men jeg hadde lyst til å strikke et! Denne gangen blir det i faerytale, fra "Du store alpakka". Ren alpakka, med litt mohaireffekt. Nydelig, lett garn som er godt å jobbe med. Det finnes i en rekke vakre farger, jeg har valgt en blåmelert utgave. Framgangsmåten for å strikke sjalet er veldig enkel, så det gjør seg litt selv.

Ellers har jeg begynt så smått å strikke til "Amandaprosjektet". Jeg har nevnt det her tidligere. Har så vidt begynt på et teppe nå, og håper det kan komme til nytte! http://www.amandaprosjektet.org/

I tillegg prøver jeg å finne fram i labyrinten av leverandører. Hvordan blir dyrene behandlet? Svært få har gode svar, jeg får bare fortsette å spørre og grave. Tror snart jeg får kjøpe meg en egen sau eller tre, klippe, vaske ulla og karde selv ;)

Ha en fortsatt god kveld!

2 kommentarer:

  1. Høres ut som et fantastisk garn... særlig til sjal :) ..og ja - det amandaprosjektet hadde jeg glemt nå, men - skal legge det ut på bloggen min, også ;)

    Ha en fin helg :) ...og sauen(e) kan du jo bare ha her hos meg - jeg har mye skaukant jeg skulle ha bespist... ;)Åpen for all slags sau, jeg - bare jeg slipper å ta ansvaret for dem selv - i hvert fall hele tiden ;) Kanskje vi kunne hatt en ordning så du kunne passet dem når jeg er på farta :)

    SvarSlett
  2. vurderer karriereforandring. Kanskje jeg skulle bli sauegjeter på heltid?

    SvarSlett