Powered By Blogger

Totalt antall sidevisninger

søndag 6. mars 2011

Tenkeboksen

rett og slett bare en liten fargeklatt... Lengter etter sommer.
Har hørt om tenkeboksen, og har kommet fram til at det antakelig ikke er TV... Funderer litt over hvordan jeg skal begynne å lage sokkene som Heidi og Lise bestilte i går. For å gjøre det litt enklere for meg selv, begynner jeg enkelt, med en fin strømpe som kan puttes i støvel, men som også er tøff å vise fram. Det er jo ingen grunn i verden til at vi alle skal fly rundt med grå raggsokker? Rent bortsett fra at man får kjøpt tre par av dem på butikken til en hundrelapp...

Ellers har jeg hatt besøk i dag. Alltid hyggelig å være litt sosial. Solgte et par sokker, de blå raggsokkene som jeg tok bilder av tidligere i uka. Mottakeren virket svært fornøyd. Størrelsen var rett, så nå kan jeg strikke noen par til, alltid greit at de prøver det første paret før man gir seg i kast med de neste. De lilla flettesokkene blir vel ferdige i løpet av morgendagen.. Holder på å plukke opp masker etter hælfelling nå. Vurderer om jeg ikke må finne en annen måte å strikke hæl på enn de to jeg kan så langt. Ser at noen av de maskinstrikkede har veldig pen hælfelling, men er ikke sikker på om det lar seg overføre til håndstrikking. Kan være rom for et lite eksperiment der.

Ellers skal jeg prøve å strikke litt tynnere sokker også. Det tar nok lenger tid, men er jo behagelig når skotøyet blir lettere. Etter å ha strikket noen fargerike sokker i vinter, så har jeg i alle fall ikke lyst til å kjøpe billige sokker på super'n til sommeren. Må prøve å finne ut hvilken størrelse på perler de anbefaler til strikking også. Tror ikke de jeg har hjemme i 11/0 blir enkle å træ på ullgarn... Og så skal vel ikke alt være julerødt her i verden, heller...

Jeg får vel avslutte dette innlegget også med et lite sitat av den godeste Oscar Wilde:

"Anyone who lives within their means suffers from a lack of imagination".

Ha en riktig god kveld og kommende uke. Nå skal jeg drive litt variasjon resten av kvelden, og hekle litt på det vårgrønne sjalet jeg har begynt på.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar